onsdag 19 september 2012

Livet handlar inte om att hitta sig själv utan att skapa sig själv.

Rubriken i texten skrev Mårten Nylen en tid sedan och mycket annat som satt mig varmt om hjärtat.
Snygga killar...
Nästan snyggare här.

  Och nu når jag har varit sjuk en längre tid och mår skit (MÅTT) och känner mig vilsen. Jobbar tillbaka till denna mening som jag följde förut. Blicken i ögat ska komma tillbaka, att det är nu det gäller.


Gäller att skapa den person jag vill vara och inte se tillbaka längre. Jag lever i nuet och ska skita i allt alla tycker och frågar. Det är nu det kommer att bli intressant för mig hur jag ska komma ur detta. Nu när verkligheten och vardagen jag lever i är här. Mitt virus känns som det är på väg bort för jag orkar så mycket mera. Nu är det bara den mentala biten som ska komma ikapp mig-

Tycker att denna är passande. Fick den av en vän på Facebook.
Så denna vecka har jag börjat träna lite hårdare. Jag kör fyra dagar med lätt styrka men ökat motståndet och hastigheten i övningarna. Och fyra dagar där jag jobbar med förbränningen. Såsom crosstrainer, promenader och cyklar. Allt detta låter mycket kanske mycket för vissa. Men allt är mycket låg intensivt så jag inte för något bakslag igen. Orkar inte vara sjuk längre och måste börja gå ner i vikt och känna mig starkare.
Tack Casall för all hjälp.

Allt börjar kännas som en nystart och blir bara roligare. Tränar med min goda vän Janne Norling som levt med Gym och sin kroppsbyggnad större delen av sitt liv. Så det är grymt roligt att ha honom som peppar mig och min muskeluppbyggnad, som vi aldrig fick på Biggestloser eftersom allt gällde att tappa vikten fort. Även förgyller han min tillvaro.....
Raka dig Janne.
 Men det jag saknar denna vecka är min Polar klocka batteriet tagit slut på. Jag behöver den vägledning nu. Klockan gör så jag håller koll på min puls där den ska vara.  Den är lämpad för andra saker än bara elit idrottare, Ni alla vet att min färg har blivit grön. Tänk om den fanns i ett grönt utförande:)

 Har klockat den varje dag och följt den från att bara kunna uppnå 90 i max puls. Och senaste mätning komma upp i 140 en kortare tid utan att må dåligt. Men försöker att ligga mellan 100-115 i snittpuls.

Hoppas mina planer går som planerat att jag kommer en bra bit i min uppbyggnad till början av oktober. När jag ska försöka börja träna med Håkan Görgensen och Polar igen. Och göra en mjukstart där för att smått starta min kamp mot Vasaloppet. Hatar långfärs skidåkning:).....

Men jag måste få kontroll över mina celler som lever ett eget liv just nu. Har nu gradvis tränat i två veckor men inget har hänt med vikten. För att kunna göra det jag vill med Klassikern måste jag börja gå ner i vikt. För att klara detta måste jag varierad träningen, sluta stressa över min situation, få mera sömn, mera koll på kalorierna, bra råvaror till kosten och framförallt tänka positivt.

Jag förespråkar för varierad och alternativ träning. Allt du gör extra under dagen som du inte gör annars är tillslut av dagen många kalorier som förbränns. Mina barn vill ha en hund, och vad händer inte då. Många långa promenader.
Lindas hund. Vad tror ni att han heter? Jo Michael...

Har lovat att få ut min kost och recept på bloggen. Men måste be om ursäkt för har haft annat att tänka på just nu. Men kan lägga ut vad jag åt till middag ikväll.
Cocos virgin fett.
Cocos flingor
Torkad buljong utan gäst och socker
Svart quinoa inte för mycket snabba kolhydrater om di tänker på vikten.
Färsk lax
Morötter
Brocoli
Blomkol

Allt du lagar måste vara den mängd som passar dig och din personliga uträkning. Alltså sunt förnuft.

Koka Quinoan som står på förpackningen. Hacka och stek grönsakerna i en klick cocos oljan till en konsistens som passar er. Häll i Quinoan, cocos flingorna i grönsakerna och häll på den torkade buljongen i önskad mängd i stekpannan och fräs på lite. Inte för mycket av buljongen bara.... Stek laxen separat även med lite cocos olja och krydda med citronpeppar.

Låt fantasin jobba och hitta egna kryddor och grönsaker. Sedan njut och känn er som nya.

Tack för idag mina vänner.

3 kommentarer:

  1. Heja Michael.. jag tror på dig. Sitter själv fast i ett virusträsk och kämpar som en gnu för att komma vidare. Vikten går ner men hiiiimla sakta.
    Ta hand om dig..!
    Kram Annukka

    SvaraRadera
  2. Maria-soccergirl7820 september 2012 kl. 19:06

    Kul med tränings och mattips. Kämpa på, skönt att du mår bättre//en som också kämpar:)

    SvaraRadera
  3. Blicken i ögat finns alltid där den lyser bara inte lika starkt alla dagar. Glöm inte bort att ha lite kul också.

    SvaraRadera